Fiecare profesor sau invatator isi intocmeste o tehnica de evaluare pentru a realiza ceea ce dorim cu totii de la copiii nostri, sa invete si sa retina. Nu sa invete mecanic si sa uite de pe o zi pe cealalta. Fisele de evaluare desi sunt venite de la Ministerul Invatamantului sub o forma unica, diferenta facandu-se doar cand materia se schimba, exista profesori care schimba fisa cu tehnicile de evaluare in functie de nivelul clasei.
Oricum un profesor care nu renunta la propria tehnica de evaluare de dragul invataturii si perceperii in termeni cat mai simpli pentru elevi, acela nu este un profesor ci doar un om care vine intr-o institutie de invatamant deoarece considera ca este bun in ceea ce face.Daca un profesor considera ca modelul de predare sosit de la Minister este unul pe care copiii nu il pot invata si intelege, profesorul il schimba.
Personal am avut un astfel de profesor pe vreme cand eram la liceu. Aceasta doamna pe care o respect si astazi, desi am criticat-o la acea vreme, urma orbeste cateva tehnici de evaluare fara a tine seama daca respectivii elevi pot invata la respectiva materie in modul predarii oferit de dansa.
Aceasta profesoara era speriata grozav de controale, controale care nu au venit niciodata, in cei trei ani cati am facut cu dansa nu a venit nimeni sa o verifice la ceva. Singurele intreruperi veneau atunci cand mai venea un alt cadru didactic sa ii ceara catalogul dansei.
Cu toate acestea nivelul de educatie din unele scoli lasa de dorit, deoarece profesorii nu se implica ci sosesc la ore doar pentru a avea un loc de unde sa plece. In unele scoli se practica anumite lucruri de frica.
Pana si profesorii executa anumite lucruri care nu trebuie sa le faca de obicei (motivarea absentelor fara scutire s.a.) sunt facute de teama de a nu avea probleme cu proprii elevi atat in timpul scolii cat si in afara acesteia. Acest gen de elevi care sosesc la scoala doar de dragul de asi etala abilitatile invatate pe strada nu se numesc elevi ci mai degraba deligventi.
In acest tip de scoli se practica diferite “aventuri” in scoli fara ca cineva sa poata intervenii. Mai mult, acestia sunt lasati in pace sa practice acest tip de lucruri de teama de a nu avea de suferit ulterior. In acest tip de scoli se practica “sportul” care este intalnit peste tot si anume fumatul, atat in curtea scolii cat si in interiorul institutiei. Paznicii nu au nimic de obiectat, deoarece stiu rezultatele unei eventuale interventii. Asa se ajunge si la intretinerea relatiilor intime in toalete fara ca cineva sa se sesizeze, considerand un lucru “normal”.
Ministerul educatiei si cercetarii, desi are conostinta de cauza in acest domeniu, nu intervine, lasand lucrurile sa se desfasoare la voia intamplarii. Ministru invatamantului a afirmat, la auzul acestor acte care nu ar trebui sa fie intalnite in scoli, cu zambetul pe buze. “Si acest tip de oameni trebuie sa invete”. Asa este, dar acestia doresc sa invete ?
One thought on “Cum intocmesc profesorii sau invatatorii o tehnica de evaluare?”